Prieteni


Un taximetrist, ieri, în timp ce maşina gonea spre Drumul Taberei, pe străzile băltind în ploaia rece din Capitală: „De ce aţi ieşi domnişoară, pe vremea asta, din casă? A, vă duceţi la mama! Duceţi-vă, domnişoară, cât mai trăiesc părinţii. Faceţi tot ce vor ei, bucuraţi-i, nu-i refuzaţi niciodată, că atunci când o să moară o să vă pară rău… Pe urmă, da, rămân copiii. Eu pentru copii trăiesc. Am doi. În rest nu merită nimic, ce să merite, uite, aici am locuit şi eu doi ani. În Drumul Taberei. Frumos, domnişoară, civilizat. Dar apartamente mici, ca nişte cuşti. Toate sunt mici. Şi oamenii cam neprietenoşi. Vă rog să mă credeţi că în doi ani de zile n-am legat o conversaţie cu nimeni. Să faci un grătar, să ieşi la o bere, ca în alte părţi. Nimic. Sunt fiţoşi, domnişoară, dar sunt chivernisiţi. E aşa ordine la ei în casă, ăştia sunt mai nemţi decât în alte zone. Şi-au pus uşi noi, termopane peste tot. Dar degeaba, dacă sunt reci. Sunt mai ataşaţi de lucruri, domnişoară, decât de oameni, vă spun eu… Mulţumesc, mi-a făcut plăcere, Indicativ D 13 sunt, să ţineţi minte. Cum vă zice? Ioana?”

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

